آسیاب گلوله ای (Ball Mill)

محصولات/صنایع سیمان

پس از خردایش سنگ معدن استخراج شده، پیش همگن سازی مواد خام حاصل از خردایش با استفاده از Reclaimer و Stockpiler صورت می گیرد. سپس، مخلوط پیش همگن سازی شده، خشک شده و آسیاب می گردد که عموما در این مرحله آسیاب گلوله ای مورد استفاده قرار می گیرد. در این مرحله پودر بسیار ریز با ابعاد کمتر از چند ده میکرون بدست می آید که به آن Raw Meal گفته می شود.
همچنین پس از تهیه کلینکر در مرحله پخت، کلینکر با گچ (به منظور جلوگیری و یا تنظیم سفت شدن سیمان) و در صورت نیاز دیگر مواد افزودنی، مخلوط می گردد که بدین منظور معمولا از آسیاب گلوله ای و یا غلتکی استفاده می شود.
آسیاب گلوله ای (Ball Mill) حاوی یک سیلندر یا استوانه افقی بزرگ می باشد که به دور خود می چرخد و در اثر این چرخش، گلوله ها با یکدیگر برخورد کرده و خرد می شوند تا در نهایت پودر نهایی ریزدانه و همگن سیمان تولید شود.
شرکت فولاد روانشیر در این حوزه، تامین کننده قطعات ذیل برای شرکت های بزرگ کشور می باشد.

از آنجا که ما تولید کننده قطعات آسیاب های گلوله ای سیمان می باشیم، در فرآیند تولید لاینر های دیافراگم دارای تخصص ویژه بوده و رفرنس های ما تاکیدی بر این گفتار می باشد. ساخت تجهیز ساپورت دیافراگم ها در کارخانه ماشین سازی تهران قطعه و با نظارت فولاد روانشیر انجام می گردد.

از عمده سوابق کاری شرکـت در اين راستا همکاری با شرکت های سيمان تهـران، سيمان زابل، سيمان ممتازان کرمان، سيمان شرق، سيمان نيزار قم، سيمان زنجان، سيمان کرمان، سيمان فراز، سیمان خمسه، سيمان فيروزکوه و شرکت طراحی صنعتی در تامين اقلام به شرح ذيل بوده است:

.

قطعات لاينر های آسياب گلوله ای شامل:

– لاینر های ورودی هدوال 

– لاینر های بدنه

– لاینر های کور و دیافراگم میانی و خروجی

– انواع اتصالات جهت آسیاهای سیمان و مواد گلوله ای

– بهینه سازی طرح لاینرهای بدنه

مجموعه قطعات لاینرهای آسیاب گلوله ای

لاینرهای ورودی و خروجی (دیواره)

لاینرهای بدنه (کف)

لاینرهای دیافراگم