تور مجازی شرکت

شرکت فولاد روانشیر با دارا بودن گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت، ISO 9001:2015 و با سابقه بیش از 30 سال فعالیت، یکی از عمده ترین تامین کنندگان تجهیزات کارخانه های گندله سازی، سیمان، صنایع فولادسازی و فرآوری مواد معدنی (آهن، مس، آلومینیوم، سرب و روی) می باشد. دفتر مهندسی این شرکت با دانش فنی روز توانایی انجام طراحی تجهیزات جدید و یا مهندسی معکوس تجهیزات فعلی را داشته و با آماده کردن پکیج های ساخت، تولید و کنترل، فرایند دقیق و صحیح تولید را تدوین می نماید. این شرکت با تکیه بر پرسنل مجرب با سوابق اجرایی درخشان و همچنین با استفاده از کوره های ذوب القایی با ظرفیت های بالا (تا 10 تن)، تجهیزات آزمایشگاهی و سایر ماشین آلات مورد نیاز یک کارخانه ریخته گری، دستگاه های ماشینکاری و ساخت تجهیزات و همچنین خدمات مهندسی فروش، یکی از شرکت های پیشگام در امر تولید قطعات مصرفی صنایع کشور می باشد که همواره بهبود کیفیت و سرعت و دقت تولید را در سرلوحه اهداف خود قرار داده است.

روند توليد محصول به ترتيب ذيل می باشد:

1- بررسی مدارك فنی توسط کادر پژوهش و فنی و انتخاب مواد مهندسی مناسب جهت تولید محصول با توجه به مشخصات و خواص مورد نیاز مشتری
2- برنامه ریزی و زمان بندی پیشرفت پروژه
3- طراحی تکنولوژی با بکار گیری نرم افزار های مهندسی شامل AutoCAD و Procast، Catia Sut Cast ،Mechanical Desktop
4- مدلسازی و قالب سازی (در صورت نیاز)
5- تهیه پکیج تولید (شامل دستور کار تولید قطعه، نحوه شماره گذاری قطعه، نقشه تکنولوژی و سیستم راهگاهی، دستورالعمل انجام تست های لازم جهت تائید نهائی قطعه)
6- نمونه ریزی: جهت تائید نهائی مدل و قطعه
7- کنترل کیفی نمونه
8- تحویل نمونه
و سپس در صورت تائید نمونه توسط کارفرما:
9- تولید انبوه
1-9- قالب گیری
2-9- ریخته گری و تمیز کاری
3-9- عملیات حرارتی
4-9- کنترل موقت
5-9- ماشین کاری (در صورت نیاز)
6-9- کنترل نهایی
10- بسته بندی و ارسال به مشتری
11- مهندسی فروش پس از نصب قطعات

واحد های مختلف شرکت فولاد روانشیر

1- واحد بازرگانی:

این بخش با زیر مجموعه های خود شامل مهندسی فروش، امور قراردادها و خدمات پس از فروش به عنوان بخش مرتبط با مشتریان، وظیفه مدیریت خدمت رسانی مطلوب و بهینه به مشتریان شرکت را سرلوحه کار خود قرار داده است. پاسخ گویی و اقدام سریع و حضور در سایت مشتریان در تمام مراحل کاری، ماموریت سازمانی این بخش می باشد.

2- طراحی و مهندسی:

این بخش با دریافت درخواست های خرید و قرارداد های منعقد شده با مشتریان از طریق بخش بازرگانی و پس از بررسی موارد فنی، اقدام به تهیه مدارك و نقشه هاي اجرایی می نماید. نقشه هاي مدل سازی (با استفاده از نرم افزارهاي Autocad و Catia) طراحی تکنولوژی ریخته گری، فرایند عملیات حرارتی و عملیات تکمیلی از جمله اموری است که پیش از تولید هر قطعه انجام می گردند.

سپس این نقشه ها با کمک نرم افزارهای شبیه ساز ریخته گری (Procast و SUTCast)، نهایی شده و به بخش تولید ابلاغ می گردد. شایان ذکر است که در کارگاه مدل سازی شرکت فولاد روانشیر، ساخت انواع مدل بر اساس نقشه های دریافتی از واحد طراحی و با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات ساخت شامل ماشینهای CNC سه محوره، پرینترهای سه بعدی و… صورت می گیرد.

3- واحد تولید:

بخش قالب گیری و مونتاژ

در این بخش با استفاده از کادر فنی مجرب و آموزش دیده و همچنین مدل ها و قالب های با کیفیت، قالب گیری با استفاده از روش ماسه و چسب انجام می گردد. همچنین در واحد مونتاژ قالب ها با دقت کامل و پس از تمیزکاری، مونتاژ و آماده ذوب ریزی می گردد.

بخش آلیاژ سازی و ذوب

در این بخش با استفاده از کوره های القایی با ظرفیت ریخته گری تا 10 تن و نیز استفاده از پاتیل های کف ریز عملیات ذوب ریزی با بالاترین کیفیت و دقت صورت می گیرد.

بخش سنگ زنی و تمیزکاری

قطعات پس از تخلیه در این واحد تحت عملیات سنگ زنی و تمیزکاری (و در صورت نیاز سندبلاست و شات بلاست) قرار می گیرند.

بخش عملیات حرارتی

در بخش عملیات حرارتی که از مهم ترین قسمت هاي تولید یک واحد ریخته گری است، شرکت فولاد روانشیر از آخرین امکانات روز در تکنولوژی کوره های عملیات حرارتی برخوردار است. این کوره ها دارای اتمسفر کنترل شده و همچنین سیستم هاي کنترل اتوماتیک درجه حرارت و سیستم های کوئنچ در آب و هوای فشرده می باشند که این امکانات منجر به کنترل و کسب ساختارهای مطلوب متالورژیکی مورد نظر در قطعات تولیدی می گردد.

4- واحد کنترل کیفیت:

شرکت فولاد روانشیر با داشتن کارشناسان باتجربه و متخصص به عنوان نماینده مشتریان با بکارگیری تجهیزات آزمایشگاهی مجهز اقدام به کنترل مواد اولیه (مانند انواع ماسه های مورد مصرف، چسب ها، فروآلیاژها، قراضه ها و…) و کنترل محصولات از ابتدای فرآیند تولید تا انتها می نماید. در بخش کنترل حین فرآیند، با توجه به دستورالعمل های موجود در طرح کیفیت محصول که توسط کمیته فنی شرکت تهیه میگردد، فرآیند کنترل در ایستگاه های مختلف تولید نظیر قالب گیری، مونتاژ، ذوب، تخلیه، سنگ زنی و عملیات حرارتی انجام میگردد. در بخش قالبگیری، با کنترل مخلوط چسب و ماسه، نمونه برداری رندوم از مخلوط ماسه آماده شده صورت گرفته و مورد تست استحکام فشاری و برشی در حالت تر قرار می گیرد.
اما در بخش ذوب که مهمترین بخش در قسمت کنترل حین فرآیند می باشد، مواردی همچون آنالیز ترکیب شیمیایی، دماي بارریزی، مدت زمان بارریزی و همچنین ثبت شماره هاي ردیابی انجام میگردد. همچنین در این بخش با وجود دستگاه کوانتومتر به عنوان قلب تپنده واحد ریخته گری، کار نظارت و آلیاژسازی ذوب های مختلف توسط پرسنل آموزش دیده انجام میگردد. در قسمت عملیات حرارتی نظارت بر انجام صحیح سیکل های عملیات حرارتی بر روی قطعات مختلف با در نظر گرفتن شرایط مندرج در طرح کیفیت محصول انجام می پذیرد. همچنین با توجه به مهم بودن فاکتور دما در کورههای عملیات حرارتی، تجهیز مربوط به آن یعنی ترموکوپل های مورد استفاده در آنها طبق دستورالعمل جاری شرکت کنترل و نتایج آن جهت بهره برداری در اختیار پرسنل عملیات حرارتی قرار می گیرد و در صورتی که اختلاف دمایی مشاهده گردید، ترموکوپل مورد نظر از چرخه استفاده خارج می گردد.

در انتهاي فرآیند تولید نیز محصول نهایی کنترل می گردد. از مهمترین کارهای واحد کنترل کیفیت در این بخش، کنترل ابعادی مطابق با نقشه های محصول، تست های غیر مخرب و سختی سنجی قطعات تولیدی می باشد که در صورت تایید در نتیجه تستهای فوق، مجوز ورود به انبار برای قطعه به عنوان یک تولید با کیفیت، صادر می گردد.

برخی از امکانات آزمایشگاهی عبارتند از:

اسپکترومتر براي تعیین آنالیز شیمیایی با بازه 23 عنصر

میکروسکوپ و نرم افزار جهت بررسی کمی و کیفی ساختار متالوگرافی

(PT) و ذرات مایع نافذ (UT) تست هاي غیر مخرب شامل التراسونیک

سختی سنجی در انواع مقیاس ها

دستگاه هاي آزمایش ماسه

تست فشار و کشش

5- واحد تحقیق و توسعه:

این بخش با مشارکت بخش های مهندسی فروش و فنی، پروژه های تحقیقاتی خود را با هدف بهبود مستمر و همگام با علم روز براي رسیدن به تامین قطعات مطابق با اهداف و خواسته های مشتری انجام داده است که ماحصل این موارد به ویژه در حوزه آسیاب ها و پمپ های اسلاری، افزایش راندمان کارکرد محصولات تا 30 درصد می باشد.

6- واحد تضمین کیفیت:

کلیه فعالیت هاي شرکت فولاد روانشیر تحت کنترل سیستم مدیریت کیفیت  ISO 9001:2015 با نظارت شرکت SGS بوده که این امر سازمان را از اجرای دقیق پروتکل های کنترلی در تمام واحدها مطمئن می سازد.